Příručka o dětech

Edit 5.3.207 - článek neobsahuje změny související s aktualizací ze dne 12. 1. 2017, která přinesla do hry batolata.

Informace týkající se miminek, dětí a teenagerů.
V The Sims 4 nejsou v základní hře dostupná batolata a nelze objednat službu Chůvy.



Miminka


Jakmile Siminka otěhotní, je načase koupit
Kolébku uspávač


Jakmile Siminka porodí, hra umístí miminko do kolébky.


Kliknutím na dítě v kolébce  budou pro dospělé Simíky k dispozici následující interakce

Nakrmit

z lahve
kojením

Přebalit
Mazlit se
Mluvit
Pohoupat
Poskakovat
Udělat hloupý obličej
Zavrkat
Předvést Simíkovi...



Klikne-li na kolébku dítě, bude mít k dispozici následující interakce

Mluvit
Zavrkat



Miminko se zobrazí v panelu Simíků, nicméně na něj nelze přepnout. 
Jedná se tak vlastně o nehratelnou postavu, se kterou mohou Simíci provádět výše uvedené interakce.


Pro všechny členy domácnosti nemusí být narození miminka radostnou událostí.



Jakmile necháte miminko doma samotné (odchod do práce, cesta za zábavou), automaticky bude umístěno do školky.

Po návratu domů ho opět naleznete v kolébce.



Po pár hodinách bude po kliknutí na kolébku k dispozici interakce  -  Mít narozeniny




Životní etapa miminka by měla trvat tři dny.
Nechcete-li čekat, zvolte  Mít narozeniny.


Miminko se stane dítětem.



Děti


U dětí je třeba rozvíjet dovednosti

Kliknutím na jednotlivé dovednosti zjistíte, jak je rozvíjet.

◄ Společenskost ►
◄ Psychika ►
◄ Motorika ►
◄ Kreativita ►




Po dosažení 10. úrovně Kreativity lze rozvíjet následující dovednosti

Hru na klavír
Hru na kytaru


Po dosažení 10. úrovně Společenskosti lze rozvíjet následující dovednosti

Neplechu
Charisma


Po dosažení 10. úrovně Psychiky lze rozvíjet následující dovednosti

Logiku
Hraní videoher
Rybaření


K dispozici jsou dětské aspirace.

Kliknutím na jednotlivé aspirace zjistíte, jak na ně.
Jednotlivé aspirace úzce souvisí s dovedností.
Je proto vhodné kombinovat příslušnou dovednost s příslušnou aspirací

◄ Geniální dítě ►
(psychika)

◄ Divoký rošťák ►
(motorika)

◄ Kámoš první třídy ►
(společenskost)

◄ Zázračný umělec ►
(kreativita)


Kromě rozvíjení dovedností, musí děti chodit do základní školy.

Více o základní škole čtěte   ZDE


Teenageři


Jakmile dítě dosáhne narozenin nebo ho necháte zestárnout, stává se z něho Teenager.

Více o přechodu do nové životní etapy čtěte  ZDE


Teenager musí chodit na střední školu.

Více o střední škole čtěte    ZDE


Rozvíjí dostupné dovednosti.


Může si najít brigádu.


Klikněte na telefon a vyberte volbu Najít si práci.




Přehled brigád

Zaměstnanec maloobchodu
Manuální dělník
Chůva
Barista
Zaměstnanec rychlého občerstvení

Jednotlivé brigády budou příležitostně postupně zpracovány.







Komentáře

  1. Dobrý den, chtěl bych vědět proč se mi asi v the Sims 4 rodí baculaté děti a jak to mohu ovlivnit. (pokud to jde)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud je jejich matka silnější nebo byla před tím než zhubla tak to mají děti v genech. Jakou vytvoříš mamince postavu takovou jí pak mají její simíci.

      Vymazat
    2. Me se taky rodi baculate a zkousela jsem: udelat siminku uplne nejhubenejsi jak to jde, nejtlustci jak to jde a pak vzdy deti baculate... Da se s tim neco delat??? ( na strojich necvici ;) )

      Vymazat
    3. To je divné, jaam.deti normalni

      Vymazat
  2. Zdravím, v mojí rodině jsem měla batole, všichni měli potřeby na plno a když jsem se simíkem šla do práce (detektiv) naskočilo mi že sem zanedbala dítě a že si pro něj jde sociálka jde ho získat nějak zpět?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, to je divný batole v TS4 není. Je tam mimino, a když jde simík do práce, má se dítě automaticky umístit do školky. To musí být chyba hry.Já bych se vrátila o uloženou pozici zpět, zdali to pak udělá znovu.

      Vymazat
    2. Ano ale musíš tu rodinu mít uloženou pak se de vrátit když si to dítě ještě měla doma a z galerie to de nahrat zpět do rodiny.

      Vymazat
    3. Dobrý den moje rodina taky přišla o batole ale nemám ji
      uloženou nejde to nějak jinak?

      Vymazat
    4. Dobrý den, zkus znovu adoptovat, třeba se ti vrátí.

      Vymazat
  3. tak mimino pardon ;) pravě že s nim zůstala "manželka" doma... ale díky zkusím to, myslela jsem jestli to nejde nějak jako dřív že ho mohla adoptovat jiná rodina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lidé nám se píší i dotazy i pro TS3, musela jsem se ujistit, že je to dotaz skutečně pro TS4 :)

      Vymazat
  4. Dobrý den,
    Prosím porč se mi v sims 4 rodí pokaždé chlapci???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,
      to nevím. Ale doporučuje se, pokud to má být holčička, jíst jahody a poslouchat pop hudbu.
      U kluka se doporučuje jíst mrkev a poslouchat alternativní hudbu. Je nutné mít aktualizovanou hru.

      Vymazat
  5. chcem sa opitat ked mamka čeka dieta tak moze potratit alebo ked chcem abi potratila naschval? dakuem za odpovet :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Dobry den, chcela by som sa spytat, ako sa da zariadit, aby v domacnosti mohlo byt viac ako 6 deti? Lebo momentalne mi to nedovoluje a pise, ze v domacnosti je uz vela deti. Da sa to nejak obist?
    Velmi pekne dakujem za radu a za pomoc. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, zde je mod, který umožňuje mít na pozemku více než 8 Simíků - celkem 24. Zda je v počtu 24 Simíků stanoven nějaký limit pro děti nevím. Autor o tom nic nepíše. Budeš to muset vyzkoušet :)
      http://modthesims.info/d/536556#.VCb-x1oB5g8.twitter

      Vymazat
  7. Ahoj. Jak je možné že dám dítě nakrmit z lahve a za lar vterin zase krici ze ma hlad? Uz mi ty mimina s timhle lezou na nervy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, tak ho nech zestárnout. Viz interakce Mít narozeniny.

      Vymazat
  8. Ahoj v the sims 4 se mi narodilo miminko a daljsem ho vyrust.Bohužel když vyrostlo na dítě tak mělo trochu nadváhu.Dá se nějak udělat (myslím bez použití cheatu) aby zhublo když nemůže běhat na běžeckém pasu ani posilovat? Díky za odpoved.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, zhubnout by měl pohybem:
      - plaváním
      - tancováním
      - hraním si na prolézačkách

      Viz tento návod: http://arsepo-forum.1055779.n5.nabble.com/Motorika-td5716923.html

      Vymazat
  9. Ahoj, když jsem měla vytvořenou jednu rodinu a vytvořila jsem si k tomu i druhou rodinu, nevíš, jak mám opět přepnout na tu první? V trojce to bylo jasný, ale tady to tak nějak nevidím 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, klikni na dům, ve kterém bydlí druhá rodina. Pokud máš hru aktualizovanou, v pravém dolním rohu klikni na šipku (hrát). Pokud nemáš hru aktualizovanou, při kliknutí na dům se Ti ukáže menu, kde by měla být šipka pro hrát, klikni na ní.

      Vymazat
  10. Nebudete se zlobit, když se zeptám na Sims 3? Stalo se mi v TS3 neštěstí, že když rodiče byli v práci a chůva se mi na 2 milované holčičky batolata vyprdla, tak mi je pracovní sociálnice sebrala a omylem jsem hru uložila a myslela jsem, že se z toho opláchnu. Lze nějak ty holčičky zpět získat, nebo jsem je ztratila navždy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naše stránka pro hru TS3 je zde
      http://arsepo.blogspot.cz/
      Pokud jde o tvůj dotaz, nevím, ale asi budeš muset hrát z poslední uložené pozice, kdy jsi ještě obě holčičky měla.

      Vymazat
    2. Kde jsem ty holčičky ztratila, tak jsem to omylem uložila. Nevíte, jak se dostanu k té předposlední pozici, kde jsem ještě měla ty dvě holky?

      Vymazat
    3. Pokud jsi neukládala prostřednictvím volby Uložit jako, tak nikde. Podle toho co píšeš, to vypadá, že ukládáš jen stylem Uložit, čímž se uložené pozice přemazávají, takže je k dispozici jen jedna a to vždy ta naposledy uložená.

      Vymazat
    4. Kdybych hrála dál hodně dlouho a holčičky jsou odejmuté, mohly by za těch mnoho dní se stát dětmi? Bylo by to ještě ok, já bych je zavolala mobilem a dala cheat a ukradla je.

      Vymazat
    5. Zkus se podívat sem. Tady se obdobný problém řešil.
      http://www.simoradna.cz/viewtopic.php?f=2&t=2281

      Vymazat
  11. Odejmuté dítě co chodí do školy, znám cestu v Sims 3 jak ho zpět získat. To by mi tolik nevadilo.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj neví někdo jak adoptovat děti?
    Vím ,že přes možnosti domácnosti ,ale kde jsou???
    Díky za radu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, měla by to být interakce na počítači. Nemám teď možnost si hru pustit, tak to vyzkoušej.

      Vymazat
  13. Prečo sa mi nenarodili dvojčatá mal som u obidvoch vlastnosť plodný a 3X sa mi narodilo len jedno dieťa :D...
    PLS poradte

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Počet rodících se dětí je nahodilá záležitost, kterou si hra generuje sama. Těžko tak lze odhadnou, zda prostě jen nemáš štěstí a nebo máš ve hře nějakou chybu.
      Zkus se podívat na tento článek
      https://arsepo4.blogspot.cz/2014/10/jak-opravit-hru.html

      Vymazat
  14. ts4
    Ahoj :) chtěla sem se zeptat jestli náhodou nemůže otěhotnět i teenagerka :))) jen tak bez nějaké úpravy stáří atd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, lze za použití modu.
      Zde je k tomu video. Pod videem je i odkaz na mod.
      https://www.youtube.com/watch?v=M6h5xn4FrfQ

      Vymazat
  15. Jaký je ten mod???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud reaguješ na komentář výše ohledně videa. Tak mod se jmenuje: Teen Pregnancy Mod.

      Vymazat
  16. Jak se v TS4 dají udělat dvojčata?
    Děkuji za odpověď:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus obchod s odměnami a lahvičku "Plodný", viz zde: http://arsepo-forum.1055779.n5.nabble.com/Kde-najdete-obchod-s-odm-nami-td5716588.html

      Vymazat
  17. Neviete mi niekto povedať ako mám dať vyrásť dieťa v the sims 4? Skúšala som tortu spravila som ju a klikla na ňu no nič také ako sfuknuť sviečky tam nebolo alebo že dať sviečky na tortu . Preto neviem kde robím chybu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, návod je zde: http://arsepo-forum.1055779.n5.nabble.com/Jak-slavit-narozeniny-td5716656.html

      Vymazat
  18. Ahoj. Chcela by som sa opytat ako si mozem urobit babo v the sims 4. Samozrejme sme manzelia a skusam moznost pokusit sa o dieta ale ako zistim ci je tehotna alebo tak. Zobrazi sa to hned po sexe? Alebo az po cas le lebo skusala som to veeelakrat a nic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, cituji z lekcí, viz Menu/Lekce: Siminka se může ujistit těhotenským testem pomocí interakce s toaletou.

      Vymazat
  19. Jak si to tu teď čtu, asi by bylo potřeba článek aktualizovat (viz hned ta druhá věta ohledně chův a batolatech) :)

    OdpovědětVymazat
  20. U simky jsem a simíka jsem koupila plodnost jako celoživotní odměnu. Když simka rodila doma, tak porodia trojčata a když v nemocnici, tak jedno dítě. Může v nemocnici taky porodit dvojčata či trojčata, nebo jenom doma?

    OdpovědětVymazat
  21. Já hrála kariéru lékaře a vždy se v nemocnici narodilo jen jedno dítě. Tak nevím jestli je to pravidlo, nebo jen smůla.

    OdpovědětVymazat
  22. Mohu se zeptat jak je to se sociálkou? Odeberou mi dítě když je to pětkař nebo jak? Já jen chci si zahrát Royal Family výzvu a tam nesmím nechat dívku chodit do školy. Je na to prý i nějaký mód, ale právě nevím jaký.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, budeš to muset vyzkoušet, nevím jestli ti to dítě odeberou.

      Jinak ten mod zkus najít na MTS nebo jestli to nejde nastavit na MCCC.

      Vymazat
  23. Mám takovou otázku. Vždy když se mi narodí dítě, nechce mi vyrůst. Už mám dítě asi 1 měsíc, starám se o něj, ale nikdy tam nemám kolonku "Mít narozeniny". Dá se s tím něco udělat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš ve hře nějaké staré mody? Ty to můžou blokovat.

      Okamžitý přechod Simíka do další životní etapy najdeš zde:
      https://arsepo4.blogspot.cz/2014/11/zivotni-etapy-simiku-jejich-delky.html

      Jinak můžeš vyzkoušet obnovení hry: https://arsepo4.blogspot.cz/2014/10/obnoveni-hry-do-puvodniho-nastaveni.html

      Vymazat
  24. Dobrý den, měla jsem problém ve hře The Sims 4. Neuměla jsem nakrmit dítě, potřebovalo jíst a i když jsem dávala příkazy rodičům, nic neudělali. Dítě mi pak vzala sociálka. Měla jsem židličku pro něj, Jak mám teda dítě krmit, když si ještě neumí vzít dám?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, usadíte dítě do židličky, pak vyberete interakci Dát najíst, vyberete si seznamu jídel. Pak překliknete na dítě a interakci, aby se najedlo.

      Okolo židličky je třeba mít dost prostoru, aby se k ní simík mohl dostat.

      Nebo vám židlička nefunguje, že buď nemáte aktualizovanou hru, nebo používáte downloady a máte židličku, co nefunguje.

      Můžete taky zkusit dát v Originu opravit hru. Přes pravé tlačítko myši klikněte na ikonu hry. https://1.bp.blogspot.com/-Rs4qgoax6ag/WTUmpraFz1I/AAAAAAAAMfY/LeZ0u4vg-
      sEEY93Xbu4TBdOamZkrkTeiwCLcB/s1600/ScreenShot08756.jpg

      Jinak se můžete vrátit o uložení zpět, kdy ještě batole bylo v domácnosti, viz zde: https://arsepo4.blogspot.cz/2015/03/jak-spravne-ulozit-hru.html

      Vymazat
  25. Dobrý den, chci se zeptat-Mám The Sims 4 na Playstation Pro ale je to v angličtině..Jde tam nějak nastavit čeština?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, tak to fakt nevím. Já hraji Sims jen na PC.

      Tady jsem našla manuál: https://eaassets-a.akamaihd.net/eahelp/manuals/the-sims-4-ps4-na.pdf

      Nápověda na EA: https://help.ea.com/cs-cz/help/the-sims/the-sims-4/troubleshoot-issues-in-the-sims-4-console/

      Vymazat
  26. Zdravim. Mám problém, siminka mi porodila miminko, šla do práce a po příchodu domů, ji miminko odebrala sociálka. Jak je to možné?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, je třeba objednat chůvu na hlídání, viz článek zde: https://arsepo4.blogspot.cz/2016/07/hlidani-deti-chuvy.html

      Vymazat
  27. Zdravím,
    Chci se zeptat,jak máme otěhotnět.
    Hra na ps4 díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, stejně jako v reálném životě musí na to být dva žena a muž, tedy simík a siminka. Musí být ve flirtovací náladě a zkusit interakci WooHoo a pak Pokusit se o dítě.

      Vymazat
  28. Jde ovlivnit kolik se simince narodí dětí?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus obchod s odměnamí - vlastnost plodný.
      http://arsepo-forum.1055779.n5.nabble.com/Kde-najdete-obchod-s-odm-nami-td5716588.html

      Vymazat
  29. Jak udelat aby deti spali v noci. Celou noc vyskakuji z postele kvuli prisere. Postrikam ji oni si jdou lehnout a za chvilku uz zase. Zkousela jsem nechat zapnuta svetla v pokojiku ale nepomohlo to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jde to zakázat v MCCC. Dělám na to návod tady na blogu. Tak se pak během dne podívej na blog.

      Vymazat
  30. jde v TS4 adopce? mam dve siminky a nevim jak to udelat...diky

    OdpovědětVymazat
  31. Dobrý den, může dítě spát ve stáhnuté postýlce?? Nebo může spát jen v té normální. Predem dekuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, některé typy postýlek nefungují. Tady je návod: https://youtu.be/RMMlEmNmcXk

      Vymazat
  32. Ještě se chci zeptat když si stáhnu kočárek budu s ním moc něco dělat??? Nebo je to zbytečné si ho stahovat??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kočárek je jen dekorace, protože v The Sims 4 není otevřený svět a nelze s ním tedy jezdit po městě.

      Vymazat
  33. Ahoj chci sezeptat jak v ts4 ziskat mimino zpet od socialky kdyz uz ma moje siminka nove dite a v nabidce socialky dite neni? Dekuji za odpoved Dasa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, to nevím, protože já s dětmi hraji minimálně. Napíšu ten dotaz na naši FB stránku. Třeba tam někdo odpoví.

      Vymazat
    2. Jinak se lze vrátit o uložení zpět, kdy ještě mimmčo bylo v rodině. Nebo třeba sis mimčo (domácnost) uložila do knihovny.

      Vymazat
  34. Ahoj, chci se optat stala se mi taková divná věc :D simka rodila tak sem ji poslala do nemocnice, porodila, vrátila se domů a dítě nikde. Jen v "přátelích". Naštěstí sem to měla uložené tak sem to podruhé odrodila doma a opět to samé, dítě jen v "přátelích" a nic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, správně by mělo po příchodu siminky, být mimino v postýlce doma.

      Řešení
      1) Doma je málo místa na postýlku.
      2) Zkus opravit hru: https://arsepo4.blogspot.com/2014/10/jak-opravit-hru.html
      3) Ve hře je neaktualizovaný mod, který to blokuje.
      4) Zkus hrát bez modů a downladů. V Nastavení hry/Ostatní vypni vlastní obsah a skripty.
      5) Nech siminku rodit doma
      6) Obnov hru: https://arsepo4.blogspot.com/2014/10/obnoveni-hry-do-puvodniho-nastaveni.html

      Vymazat
  35. Jde dítě nejak přejmenovat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jde ho přejmenovat v CAS (místnost tvoření) za použití cheatu cas.fulleditmode.
      Návod je zde: https://arsepo4.blogspot.com/2019/06/kompletni-uprava-jiz-hrajiciho-simika-v.html
      Viz "Jak odemknout CAS pro kompletní úpravu Simíka"

      Vymazat
  36. Mohu se zeptat jak mám udělat jak mají číst společně já tu mám kvést aby četla 2 hodiny s rodiči a nevím jak na to

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Potřebuješ dětskou knížku (pro batolata) a při kliknutí na ni za dospělého se nabídne interakce.

      Pro děti by měla stačit jakákoliv ne dovednostní kniha.

      Vymazat
  37. mohu se zeptat jak udelat to aby tam byla ta ikonka pokusit se o dite ja to tam totiz furt nemam?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíš s tím simíkem dosáhnout romantického vztahu a a pak se časem objeví interakce Pokusit se o dítě.

      Vymazat
  38. Zdravím, začínám se Sims4. Slyšela jsem že simíci můžou mít kočárek na vožení miminek. co je na tom pravdy?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat